when i'm the one who didn't know the truth

Tre år.
Lika lång tid man går på varje skolstadium.
Tre sommrar, tre vintrar, tre st olika julaftonar, tre födelsedagar och tre st helt nya år.
Tre år, så länge var du gift förra gången innan jag fick veta något.
Tre år.

Och vem var det som äntligen berättade för mig efter tre år?
Det var inte du.
Nej, det var hennes barn. Hennes dotter som ni låtit vara med på bröllopet tillsammans med hennes son också.
Men jag? Din dotter och din son - fick vi vara delaktiga? Nej, vi fick inte ens veta.

Nu är det på väg att hända igen, du är förlovad och halva släkten väntar redan på att få en skriftlig inbjudan.
Hur får jag reda på det?
Facebook.


Tredje gången gilt.
Räkna inte med mig den här gången
jag är redan borta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0