it's not that easy

gymnasieval.
Jag vet inte. Jag har ingen aning och IV. enkla svar på en enkel fråga.
Men vad gillar du att göra? Ingenting, Julia och hänga på stan. enkla svar. fel svar. mina svar.
Men jag vet, jag vet vad jag älskar och jag vet vad jag vill göra. jag har vetat sen jag föddes precis vad jag vill göra, jag ville aldrig bli en sjuksköterska, flygvärdina eller lärare. Föresten ville jag nog bli författare eller fotograf ett tag, men jag visste också hela tiden att jag aldrig skulle bli det. Idag blev det bara klarare, direkt när första personen klev ut på scen, elina, när killen på trummorna slog de första slagen och när johannes började spela visste jag. det jag försökt gömma, stoppa undan och hoppas skulle försvinna växte starkare.
Hon stog där, leende, började sjunga och man såg i hennes ansikte att när publiken började klappa takt, skrika och vissla, var hon lycklig. publiken gav henne det. det fanns ingen annanstans i världen hon hellre skulle velat vara på.
Jag ville vara henne. Jag ville stå där.
Jag vet vad jag älskar, och jag vet vad jag vill göra. Jag vill sjunga.. men jag vågar inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0