broken halleluja

Det är första advent idag.
Söndag.
Imorgon är det skola, helgen har gått alltför snabbt. Imorgon är det skola, med samma personer som varje vecka på samma plats, vi har syslöjd. jag måste vara klar. jag har tillbringat hela dagen med att försöka sy på den perfekta klänningen. Sytt, förstört, börjat om och upprepat samma sak igen. måste bli perfekt, måste få betyg, bra betyg. nu är jag trött, mina fingrar skakar och jag orkar inte sy mer, men jag måste. jag ska.
Jag ska lyfta mig från stolen jag sitter på, stänga av pappas dator, tända ett ljus ( bara därför att det är första advent ) och sy klart den perfekta klänningen till den perfekta prinsessan på mitt perfekta broderi. bara för att bevisa för mig själv att jag kan.
jag hoppas ni sover gott. godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0