to make sense

Titta upp, se dig omkring. Vad ser du?
Det spelar ingen roll var du sitter, det kanske är ditt sovrum, vardagsrum eller fiket nere på hörnet.
Var du än sitter så är det din plats, det är ditt rum där du har växt upp och där du har alla dina saker, eller ditt vardagsrum med bebisbilder på dig som stolt visar upp dina första steg. Och det där fiket nere på hörnet, det är ju ditt ställe där du varje dag träffar vänner, tar en fika och bara tar det lugnt. Det är din plats. Du känner dig säker här, det är din värld.
Titta igen, för jag menar inte att du ska se dig omkring som du gör varje dag när du sätter din fot i det här rummet, se på det som om du aldrig kommer se det igen eller med en två årings nyfikna ögon. se detaljerna och tänk nu. Om tjugo år så kommer det vara en annan tjej som sitter där, precis där du sitter med precis samma problem och tro att ditt rum är hennes rum. Om tjugo år kommer det inte längre vara din värld, det kommer vara hennes värld. Det kommer vara hennes kläder i din garderob, hennes bebisbilder på vägarna och hennes kompisar som följer med in på en fika. Hon kommer ta över din värld, utan att ens veta om att du existerar - precis som du lever ditt liv där någon annan levde sitt för tjugo år sen och du har ingen aning om vem den personen är. Du har aldrig ens tänkt tanken, eller hur? Om om fem minuter kommer den här texten ha passerat genom ditt huvud och du kommer aldrig mer tänka tanken igen.
Men såsmåningom kommer du ändån gå vidare, alla går vidare. Jag gör det bara lite tidigare än alla andra, jag flyttar till stockholm.
Nu får någon annan ta över, jag har gjort mitt här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0