ett sprucket men ett vackert hallelujah

Jag har kommit fram till en sak, en viktig sak med en underbar poäng.
Det går att sova på lektionerna.
All min frånvaro och allt skolk, det beror ju allt mestadels på att jag är lat och att när väckarklockan ringer på morgonen känner jag att jag verkligen inte orkar gå upp och att sängen är mycket mer lockande eftersom jag kan sova där. Men det är ju helt onödigt, eftersom jag nu har kommit fram till att det går att sova på lektionerna utan att någon bryr sig så då kan jag ju lika gärna sova i skolan istället. varför inte liksom? När jag sitter och försöker hålla mig vaken är det ändån ingenting alls som går in i mitt huvud, verkligen ingenting. men om jag får lägga mig ner på bänken och sova och sedan vaknar går det faktiskt mycket lättare och jag har otroligt mycket mer energi kvar. Och det här kan jag lova dig, ingen lärare bryr sig. Helt säkert. Nu kom jag på en till sak, nior har makt. Vi kan göra i stort sätt vad vi vill och det är ingen som bryr sig, i mottlig dos iallafall.
Jag lovar dig att ifall jag i 7:an eller 8:an lagt mig ner på en lektion för att sova, bett en lärare ta det lugnt med drickan i helgen, eller gått med en ciggaret i munnen genom korriodrerna hade en stor utskällning väntat mig. Kanske inte för det sista, men de hade inte precis blivit glada. Nu är det ingen som bryr sig ifall jag skulle göra något av dessa saker. Iförsig är det kanske inte så farliga saker heller men det är iallfall något. Äh, jag vet inte. Jag menar inte att man kan krossa en ruta i skolan bara för att man går i 9:an och att det sen är okej, för det är det inte. Men när man går i 9:an får man lov att ta mer plats, säga värre saker och bete sig värre och det är inte lika farligt längre.
Som vanligt är jag helt ur spår. Det jag ville säga var bara att jag kommit fram till att ingen bryr sig om man sover på lektionerna längre och att.. jag vet inte, men att det är bra.. typ. Nu ska jag hålla käften. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0